fredag, augusti 10, 2012

Snabbsydd topp! =)

Har kommit in i en liten ego-period, jag sydde igår min första Infinity-klänning (som jag ev. ska inviga imorgon på brorsonens dop) och idag blev det en snabbsydd glittertopp!
Jag gjorde bara mönster utifrån en befintlig topp, med draperad linning fram...Som ni ser blev inte min så draperad, jag skulle breddat framstyckets baksida mer där, men den funkar ändå. =)
 
Toppen är alltså sydd med enkel baksida, har bara fållat halsen och ärmarna bak. Framsidan är dubbel ner till bröstet ungefär, nervikt upptill bara, och vändsydd i ärmkanten fram.
Nederkanten har jag lämnat rå, tycker det känns snyggast så.
Imorgon ska jag på brorsonens dop! Lilla plutten har redan blivit 8 månader! Och extra kul med dopet då jag sytt min första dopklänning... =) Mer om den senare!

1 kommentar:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...