fredag, juni 01, 2012

Snyggaste vuxenplagget jag sytt!

Nu har jag satt ett rekord i och med att jag sytt 2 plagg till mig själv på en vecka! Har nog aldrig hänt förr, men jag behövde det för att pigga upp mig själv, är jag inte glad blir det heller ingen bra sömnad.

Detta plagg är det plagg jag blivit mest nöjd med till mig själv nån gång! Helt min stil och har variationsmöjligheter, och inte minst, bekvämt och snyggt! Och otroligt lättsytt!
 

Utan bälte. Ska också försöka hitta nåt snyggt band att ha i midjan, kanske vitt satinband eller liknande.
Tyget har jag köpt på Tradera för nåt år sen och sparat till mig själv, hoppas att det håller fint i tvätt!

Och mönstret är ett 70-tals Simplicity-mönster, som ni ser finns det också med lång ärm som jag kommer prova till hösten kanske, och klänningslängden ger jag mig nog på nu i sommar, men i samma modell som ovan (utan ärmar). Jag kan nog också smalna till vidden lite nästa gång. =) Blir fler varianter på denna, har redan tyg på lager!

7 kommentarer:

  1. Den blev jättefin tunikan!! förstår att du är glad! :)

    SvaraRadera
  2. Snyggt. Kul att hitta ett sånt användbart mönster!

    SvaraRadera
  3. Riktigt läcker blev den! Älskar tyget också.. <3

    SV: Mmm men om man skall sälja kläderna kanske det skall se liiite proffsigare ut.. ;) hihi..

    Hoppas du haft en fin helg så långt!
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  4. Superfin tycker jag!! Det är inte alltid det mest svårsydda är det finaste. Bra och användbart mönster.

    SvaraRadera
  5. Vad fint! jag måste också börja sy till mig själv, tack för peppning!

    SvaraRadera
  6. Åh vilken snygg modell och tyg!!!

    SvaraRadera
  7. Jättesnygg! Himla fint med det ljusa bältet till.

    SvaraRadera

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...