torsdag, juni 14, 2012

Beställning skapar ny modell!

Åh äntligen kan jag säga att denna beställning är klar! Den har dragit ut på tiden väldigt mycket eftersom jag inte har min vanliga maskin och allt går långsammare med lånemaskinen...Tur man har OL:en så man kan sy snabbt emellanåt ;o)
Beställningen visar jag i 2 delar, det är fler plagg också.

Först en smurftunika till en liten tjej som älskar smurfar, samma som fick denna Muminklänning. =) Stl. 104.
Mamman ville ha som en T-shirt över långärmad tröja, och jag har pusslat ihop ett eget mönster, lite pilligt men det gick! Tröjtunikan sitter alltså ihop upptill bara i halsen, sen är det som två separata plagg.
Smurftyget är i tunn bomullsväv köpt på facebook, och tröjan är sydd i mjuk vit jerseytrikå. Jag har kantat med vit snedslå, med knyt-sprund bak i nacken.
Min skrutta har nästan samma storlek, något stor på henne men det är meningen! Tur såhär när man testar nya plagg att man har nån att prova sig fram på. =)
Nu ska jag kasta mig över nästa beställning, har flera som väntar, och beställningsstoppet kommer jag behålla. Ni som söker plagg kan alltid kolla bland mina färdigsydda plagg i till salu-bloggen. =)

2 kommentarer:

Tack för din kommentar, jag kollar så snart jag kan! =) Kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...